martes, 2 de septiembre de 2014

Coneixes al nostre baixista? Carles Pons

Passa desapercebut als concerts... emocionat i entregat al 100% a l'instrument... és el nostre baixista, el Carles Pons. El voleu conèixer una mica més? Aquí teniu una petita entrevista:





[extremband]: Carles, com va començar la teva aventura amb la extremband?

[Carles]: Bé, tot va començar un diumenge a les onze de la nit cuant un membre de la banda em truca i em diu: "Vinga agafa el baix i vine cap al local que el baixista de la banda no ha vingut i volem tocar una mica",... i jo dic: "Què?, com? Però si és diumenge són les onze de la nit i demà haig d'anar a currar!!!!". Després d’ insistir molt hi vaig anar (gràcies a déu) i allà em vaig trobar amb el percal. Fins el cap d’uns mesos no vaig entrar a la banda, quan el seu baixista va deicidir deixar el projecte... i jo content!!


[eb]: Com va començar la teva afició a la música?

[Carles]: Jo vinc de família de músics, de sardanes concretament. Tècnicament hauria d'estar tocant el contrabaix a una cobla... D’adolescent, per una banda escoltava musica folk, i per una altra era un "heavymetalero" obstinat, vaig aprendre a tocar la guitarra heavy-kumba.

El meu germà tocava en un grup d’animació i necessitaven un baixista, així que m’hi vaig apuntar. Al meu primer baix li faltava una corda, i una de les tres restants estaba un to més baixa i no es podia afinar, però tot i així tocava amb ell!!!!! Aquesta mancança em va traumatitzar, i ara toco amb cinc cordes (je je je). Despres d’això va ser un no parar, i que no pari! Com deia en  Mick Jagger: "it's only rock but i like it”.


[eb]: Quins gèneres has tocat anteriorment?

[Carles]: Jo diria que he tocat gairebé de tot, desde el bombo a cercaviles, a el baix a una big band, a un duo de jazz amb una caixa de ritmes (raro, raro, raro). Un dia a un bolo el guitarra va quedar fora de combat a mig tema i a mitja ampolla de bourbon, així que em vaig quedar sol amb Mr “Roland Rhythms”... Apaga y vamonos!! He tocat Jazz fusió, música tradicional, música celta, música pop, blues, rockCantautor, etc...


[eb]: I ara una faceta de tu que la gent no coneix... la teva afició per l'art de la construcció d'instruments musicals... tot un "luthier amateur". Com vas començar amb aquesta afició?

[Carles]: Sí, més concretament construeixo el meu instrument (de moment), o sigui baixos. Per qui no ho sàpiga, jo sóc fuster. Un dia que tenia poca feina em vaig il·luminar i em vaig dir: "Nano, per què no et fas un baix?", així que li vaig dir a un company: "Saps què?,em faré un baix!!".

Aquí va estar el meu error, mare meva on m’he ficat!! Així que vaig començar a documentar-me, buscar informació, i bé fa uns dies he acabat el meu tercer baix... i anem cap a bingo!!
Aquí en teniu unes fotos d'algun d'ells.





[eb]: Què és el que t'agrada tocar a la extremband?

[Carles]: Sens dubte el temes de Hard Rock, o sigui "Deep plurple" i "Led Zeppelin". Però en general m’agrada tot el que toquem. Aprofito la ocasió per que si algú vol que toquem el tema de Rush “Tom Sawyer” ho faci saber a algú del grup. A mi s’ha m’acabat el crèdit i ja no em deixen proposar més temes en els propers 3 anys! Jeje...

[eb]: Amb quin repertori de la extremband gaudeixes més, amb el de  Pop-Rock o con el de Jazz-Blues?

[Carles]: Sincerament disfruto més amb el de Rock, però això no vol dir que no m’agradi els temes de jazz-blues, és un disfrute "diferent". Amb el Rock vibres més (pell de gallina) i el jazz és com una muntanya rusa, vas cavalcant sobre l’armonia, et pots arribar a ficar en uns “fregaos” importants. És l’escola (auria de treballar-ho mes).

[eb]: Per últim... En què està treballant la banda aquesta nova temporada?

[Carles]: De moment no os puc avançar res, podria ser que cap a final de temporada la fem grossa, ja ho veurem. Sí, hem afegit temes nous,impressionats. O sigui que ja ho sabeu, si voleu sentir-los, veniu a veure’ns!!!



No hay comentarios:

Publicar un comentario